Kezdőlap KözterületHírek
Kedvelje oldalunkat a Facebookon! RSS Hírcsatorna Akadálymentes verzió

Hírek

November 15-én megkezdjük a 2022. évi parkolási engedélyek kiadását

A 2021. évre szóló várakozási hozzájárulások, közkeletű nevükön parkolási matricák, 2022. január 31-én érvényüket vesztik. Társaságunk 2021. november 15-én, hétfőtől, megkezdi a 2022. évi parkolási engedélyek kiadását. Ügyfeleink és kollégáink egészségvédelme érdekében az igénylés elektronikus úton, a honlapunk felületén, egy egyszerű regisztrációt követően az „Ügyfélablak”-ban indítható. A parkolási matrica kiváltása a parkolas@kozszolgaltato.bp13.hu és kozszolgaltato@kozszolgaltato.bp13.hu e-mail-címre, a szükséges dokumentumok szkennelt/fényképezett dokumentumainak csatolásával is intézhető. Amennyiben elengedhetetlen, úgy a személyes ügyintézésre a Lehel Csarnokban működő Központi Ügyfélszolgálati Irodát javasoljuk a kerületi lakosok számára.
5919204864.jpg
Elektronikus igénylés esetén tehát a XIII. Kerületi Közszolgáltató Zrt. honlapján az "Ügyfélablak"-ban az űrlap kitöltése mellett szkennelt formában szükséges csatolni az érvényes forgalmi engedélyt, a lakcímet igazoló hatósági igazolványt (lakcímkártya) és a befizetést igazoló banki vagy postai átutalási bizonylatot (1.000,- Ft). Honlapunkon bankkártyás fizetésre is van lehetőség, mind a költségtérítés, mind a második engedély várakozási díja tekintetében.
A honlapon az igénylő űrlapon lehetőség van megjelölni, hogy az adott engedély a lakcímen az első vagy a második lesz, utóbbi esetben a fizetendő várakozási díjat is felszámítja és jelöli az űrlap. E-mail igénylésnél kérjük, az e-mail szövegében nyilatkozzanak az engedély sorrendiségéről.

Figyelem!
a.) Kérjük, hogy az online igényléshez kapcsolódó 1.000 Ft-os befizetést a 11784009-20601160 számlaszámra teljesíteni, illetve a közlemény rovatba az autó forgalmi rendszámát, és a "Lakossági várakozási hozzájárulás" szöveget feltüntetni szíveskedjenek.
b.) Kérjük, hogy az elektronikus igénylést a "Várakozási engedély igénylés" opcióknál és ne a "Lehel Csarnok Lakossági parkolókártya igénylése" soron indítsák!
c.) Elektronikusan igényelt matricáját postázzuk, de azt Ön vagy meghatalmazottja az értesítést követően sem veszi át, a Posta visszahozza ügyfélszolgálatunkra. A Posta által visszahozott engedélyeket a Lehel Csarnokban működő Központi Ügyfélszolgálati Irodában lehet átvenni, a megfelelő menüpont választásával a sorszámosztó berendezésnél, továbbá a személyes ügyintézés díjának megfizetése mellett (+1.000 Ft).

Személyes ügyintézésére a Lehel Csarnokban működő Központi Ügyfélszolgálati Irodát (Galériaszint, Bulcsú utca felőli oldal) csak rendkívüli és halaszthatatlan esetekben ajánljuk ügyfeleink számára. Ügyfélszolgálatunkon járványmegelőzési és egészségvédelmi protokollt vezettünk be, részletek ide kattintva olvashatók.

Ügyfélfogadási rend
Hétfő: 09:00 - 17:00
Kedd: 09:00 - 17:00
Szerda: 09:00 - 18:00
Csütörtök: 09:00 - 17:00
Péntek: 09:00 - 16:00

Személyes ügyintézéskor kérjük, hogy hozza magával:
- a kitöltött, aláírt igénylőlapot,
- az érvényes forgalmi engedélyt,
- a lakcímet igazoló hatósági igazolványt,
- és a befizetést igazoló szelvényt (2.000,- Ft), illetve a lakásonkénti 2. engedély várakozási díjának átutalásáról, a befizetést igazoló szelvény(eke)t. (Az eljárási- és a várakozási díj befizetésére ügyfélszolgálatunkon is lehetőség van mind készpénzzel, mind bankkártyával.)
- meghatalmazott eljárása esetén a képviseleti jog igazolására teljes bizonyító erejű magánokirat elfogadására van jogszabályi lehetőségünk.

Lakossági várakozási engedélyt igényelhet az a magánszemély is, aki a gépkocsit kizárólagos használatra kapta munkáltatójától és nem váltotta ki saját jogon járó lakossági várakozási engedélyét. Ebben az esetben is feltétel, hogy a magánszemély bejelentett, állandó lakcíme a XIII. kerületi várakozási övezetben legyen, illetve az, hogy a szóban forgó gépjármű üzembentartója igazolhatóan az igénylő munkáltatója vagy egyéni vállalkozó esetében önmaga legyen, vagy azt munkáltatója lízingelje / 1 évnél hosszabb tartósbérleti szerződéssel üzemeltesse, továbbá ne legyen az üzembentartónak társaságunknál nyilvántartott parkolási- és pótdíjtartozása. Az igényléshez mellékletként csatolandó a kizárólagos használatról szóló igazolás és 1 évnél nem régebbi cégkivonat és az aláírási címpéldány másolata. Lízing és tartósbérlet esetén szükséges a honlapunkról letölthető nyomtatványon a szerződés igazolása.

A kiadott éves lakossági várakozási engedélyek a lakosoknak az állandó lakóhely szerinti zónában biztosítanak díjmentes parkolási lehetőséget. A XIII. kerületben két várakozási övezet került kialakításra, amelyeket a Róbert Károly körút – Árpád híd vonala választ el:

1. zóna:
Szent István körút páros oldala - Jászai Mari tér - Carl Lutz rakpart - Népfürdő utca - Róbert Károly körút páratlan oldala - Vágány utca - Dózsa György út - Szabolcs utca - Bulcsú utca páratlan oldala – Lehel utca páros oldala - Lehel tér - Váci út által határolt terület, valamint a Szabolcs közben

2. zóna:
Róbert Károly krt. páros oldala - Duna folyam pesti ága - Újpesti vasúti összekötő híd - Balzsam utca - Kámfor utca - Tatai utca páros oldala - Szegedi út páratlan oldala - Dévényi utca páros oldala által határolt terület

A jelenleg üzemeltetésbe vont parkolási zónák nagyítható térképei ide kattintva érhetőek el.

A parkolási matricák a Nyugati téren, a Lehel téren, a Szent István körúton, a Dózsa György úton és a Váci úton (a Nyugati tér és a Gogol utca, valamint a Szekszárdi utca – Balzsam utca közötti szakaszokon) nem érvényesek.

FONTOS VÁLTOZÁSOK!

1. Már a 2021. évi lakossági várakozási hozzájárulások (parkolási matricák) kiadáskor bevezetésre került, hogy lakosonként egy, és lakásonként maximum két személygépkocsira váltható ki az engedély.

A Fővárosi Önkormányzat parkolási rendeletében foglaltakhoz képest a XIII. Kerületi Önkormányzat döntése értelmében a lakásonkénti második parkolási matrica a maximum összeghez viszonyítva 20%-os díjkedvezményű, annak összege BKV vonaljegyhez kötött parkolási óradíj 250-szeresének 80%-a.

A lakásonkénti 2. autóra vonatkozó éves várakozási díj képlete:
Állandó lakóhely szerinti parkolási óradíj * 250 (éves munkanapok száma) * 0,8 (20%-os XIII. kerületi kedvezmény)
Amennyiben azon második gépjármű, amely rendelkezik az adott évre kiváltott matricával, de időközben eladásra kerül, vagy a lakos elköltözik a XIII. kerületből, úgy a matrica Központi Ügyfélszolgálati Irodában való személyes leadása, vagy annak postán való visszaküldése mellett a matrica hátralévő időarányos várakozási díja visszajár az ügyfélnek.

2. A benyújtott kérelem (igénylés) elutasítása, visszavonása esetén a befizetett költségtérítés (1.000 vagy 2.000 Ft) nem jár vissza.

3. 2022. évtől, évre vonatkozóan a külföldi rendszámú gépjárművekre nem váltható ki parkolási engedély Budapest Főváros XIII. Kerületi Önkormányzatának 19/2010 (VI.28.) rendelete 2/C.§ alapján.

4. A 2022. évtől a gazdálkodói kedvezmény 50%-os díjkedvezménye megszűnik, nem lesz lehetőség díjkedvezményes mobilparkolás indításra, és kedvezményes parkolókártya kiváltására, a fentebb említett rendelet módosulása alapján. A korábban megvásárolt, kódolt parkolókártyákat a jegykiadó automaták továbbra is elfogadják, 2022. január 1-jétől teljes árú jegy vásárlására lesznek alkalmasak.

5. A súlyadó megfizetésének igazolása sem az elektronikus, sem a személyes ügyintézéskor nem feltétele a várakozási hozzájárulás, parkolási matrica igénylésnek.