Kezdőlap KözterületHírek
Kedvelje oldalunkat a Facebookon! RSS Hírcsatorna Akadálymentes verzió

Hírek

Megkezdtük a 2021. évi parkolási engedélyek kiadását

Fontos változás a korábbi évekhez képest, hogy a 2020. évre szóló várakozási hozzájárulások, közkeletű nevükön parkolási matricák 2021. március 31-ig érvényesek. Társaságunk annak érdekében, hogy minél több idő álljon az igénylők rendelkezésére és az új engedélyek kiváltására, megkezdte a 2021. évi parkolási engedélyek kiadását. Ügyfeleink és kollégáink egészségvédelme érdekében az igénylés elektronikus úton, a honlapunk felületén, egy egyszerű regisztrációt követően az „Ügyfélablak”-ban indítható. A parkolási matrica kiváltása a parkolas@kozszolgaltato.bp13.hu és kozszolgaltato@kozszolgaltato.bp13.hu e-mail-címre, a szükséges dokumentumok szkennelt/fényképezett dokumentumainak csatolásával is intézhető.
6132083296.jpg
Elektronikus igénylés esetén tehát a XIII. Kerületi Közszolgáltató Zrt. honlapján az "Ügyfélablak"-ban az űrlap kitöltése mellett szkennelt formában szükséges csatolni az érvényes forgalmi engedélyt, a lakcímet igazoló hatósági igazolványt (lakcímkártya) és a befizetést igazoló banki vagy postai átutalási bizonylatot (1.000,- Ft).
Figyelem!
a.) Kérjük, hogy az online igényléshez kapcsolódó 1.000 Ft-os befizetést a 11784009-20601160 számlaszámra teljesíteni, illetve a közlemény rovatba az autó forgalmi rendszámát, és a "Lakossági várakozási hozzájárulás" szöveget feltüntetni szíveskedjenek.
b.) Kérjük, hogy az elektronikus igénylést a "Várakozási engedély igénylés" opcióknál és ne a "Lehel Csarnok Lakossági parkolókártya igénylése" soron indítsák!
c.) Elektronikusan igényelt matricáját postázzuk, de azt Ön vagy meghatalmazottja az értesítést követően sem veszi át, a Posta visszahozza ügyfélszolgálatunkra. A Posta által visszahozott engedélyeket a Lehel Csarnokban működő Központi Ügyfélszolgálati Irodában lehet átvenni, a megfelelő menü választásával a sorszámosztó berendezésnél, továbbá a személyes ügyintézés díjának megfizetése mellett (+1.000 Ft).

Személyes ügyintézésére a Lehel Csarnokban működő Központi Ügyfélszolgálati Irodát (Galériaszint, Bulcsú utca felőli oldal) csak rendkívüli és halaszthatatlan esetekben ajánljuk ügyfeleink számára.

Ügyfélfogadás rend
Hétfő: 09:00 - 17:00
Kedd: 09:00 - 17:00
Szerda: 09:00 - 18:00
Csütörtök: 09:00 - 17:00
Péntek: 09:00 - 16:00

Személyes ügyintézéskor kérjük, hogy hozza magával:
- a kitöltött, aláírt igénylőlapot,
- az érvényes forgalmi engedélyt,
- a lakcímet igazoló hatósági igazolványt,
- és a befizetést igazoló szelvényt (2.000,- Ft). Az eljárási díj befizetésére ügyfélszolgálatainkon is lehetőség van mind készpénzzel, mind bankkártyával.
Meghatalmazott eljárása esetén a képviseleti jog igazolására teljes bizonyító erejű magánokirat elfogadására van jogszabályi lehetőségünk.
Külföldi rendszámú gépjárműre való matricaigényléskor az engedély kiadásához az ügyfélnek nyilatkoznia kell a gépjárműve műszaki érvényességéről, illetve az ezt igazoló dokumentumot (országonként eltérő) is be kell mutatnia.

Lakossági várakozási engedélyt igényelhet az a magánszemély is, aki a gépkocsit kizárólagos használatra kapta munkáltatójától és nem váltotta ki saját jogon járó lakossági várakozási engedélyét. Ebben az esetben is feltétel, hogy a magánszemély bejelentett, állandó lakcíme a XIII. kerületi várakozási övezetben legyen, illetve az, hogy a szóban forgó gépjármű üzembentartója igazolhatóan az igénylő munkáltatója vagy egyéni vállalkozó esetében önmaga legyen, vagy azt munkáltatója lízingelje / 1 évnél hosszabb tartósbérleti szerződéssel üzemeltesse, továbbá ne legyen az üzembentartónak gépjárműadó-tartozása, illetve társaságunknál nyilvántartott parkolási- és pótdíjtartozása. Az igényléshez mellékletként csatolandó a kizárólagos használatról szóló igazolás és 1 évnél nem régebbi cégkivonat és az aláírási címpéldány másolata. Lízing és tartósbérlet esetén szükséges a honlapunkról letölthető nyomtatványon a szerződés igazolása.

A kiadott éves lakossági várakozási engedélyek a lakosoknak az állandó lakóhely szerinti zónában biztosítanak díjmentes, a gazdálkodói engedély pedig a vállalkozásoknak a székhely, telephely szerinti zónában biztosítanak 50%-os díjkedvezményű parkolási lehetőséget. A XIII. kerületben két várakozási övezet került kialakításra, amelyeket a Róbert Károly körút – Árpád híd vonala választ el:

1. zóna:
Szent István körút páros oldala - Jászai Mari tér - Carl Lutz rakpart - Népfürdő utca - Róbert Károly körút páratlan oldala - Vágány utca - Dózsa György út - Szabolcs utca - Bulcsú utca páratlan oldala – Lehel utca páros oldala - Lehel tér - Váci út által határolt terület, valamint a Szabolcs közben

2. zóna:
Róbert Károly krt. páros oldala - Duna folyam pesti ága - Újpesti vasúti összekötő híd - Balzsam utca - Kámfor utca - Tatai utca páros oldala - Szegedi út páratlan oldala - Dévényi utca páros oldala által határolt terület

A jelenleg üzemeltetésbe vont parkolási zónák nagyítható térképei ide kattintva érhetőek el.

A parkolási matricák a Nyugati téren, a Lehel téren, a Szent István körúton, a Dózsa György úton és a Váci úton (a Nyugati tér és a Gogol utca, valamint a Szekszárdi utca – Balzsam utca közötti szakaszokon) nem érvényesek.

FONTOS VÁLTOZÁS!

A 2021. évi lakossági várakozási hozzájárulás (parkolási matrica) esetében lakosonként egy, és lakásonként maximum két személygépkocsira váltható ki az engedély.

A Fővárosi Önkormányzat parkolási rendeletében foglaltakhoz képest a XIII. Kerületi Önkormányzat döntése értelmében a lakásonkénti második parkolási matrica a maximum összeghez viszonyítva 20%-os díjkedvezményű, annak összege BKV vonaljegyhez kötött parkolási óradíj 250-szeresének 80%-a.

A második engedély kiváltásának matematikai képlete
Állandó lakóhely szerinti parkolási óradíj * 250 (éves munkanapok száma) * 0,8 (20%-os XIII. kerületi kedvezmény)

Most ingyenes a parkolás. Mit javaslunk az éves várakozási hozzájárulások parkolási matricák igénylőinek? És mi a teendő, ha a díjköteles matricával rendelkező autót eladom/cserélem, vagy elköltözök a XIII. kerületből?

Az adott lakcímen első/egyetlen gépjárművel rendelkező/használó, a matricaigénylés feltételeit teljesítő lakosoknak azt javasoljuk, hogy elsősorban elektronikusan igényeljék meg a 2021. évre érvényes parkolási matricát, amelynek eljárási díjtételei nem változtak (1.000.- Ft) vagy személyesen (2.000.- Ft), hiszen ahogyan az egyik napról a másikra felfüggesztésre került díjfizető parkolás, várhatóan ugyanígy, egy vagy pár napos határidővel újra fizetőssé válik, akkor pedig a több tízezer igénylőnek a kiadási folyamat rendkívül időigényes és hosszú átfutási idejű lesz.

Az adott lakcímen második gépjárműre igényelhető díjköteles éves várakozási hozzájárulásra az igénylés benyújtható, de annak elbírálásra és a parkolási matrica kiadására akkor lesz lehetőségünk, amikor a közterületi parkolás ismét díjkötelessé válik. Az egy háztartásban második gépjárműre igényelhető matrica esetében azt javasoljuk, hogy amennyiben a közterületi parkolás az I. negyedévben ismét fizetőssé válik, úgy 2021. március 31. után (ha későbbi időpontban, akkor a fizető parkolás újbóli bevezetésekor) igényeljék azt ügyfélszolgálatainkon.

Amennyiben azon második gépjármű, amely rendelkezik a 2021. évre kiváltott matricával, de időközben eladásra kerül, vagy a lakos elköltözik a XIII. kerületből, úgy a matrica Központi Ügyfélszolgálati Irodában való személyes leadása, vagy annak postán való visszaküldése mellett a matrica hátralévő időarányos díja visszajár az ügyfélnek.