Kezdőlap KözterületHírek
Kedvelje oldalunkat a Facebookon! RSS Hírcsatorna Akadálymentes verzió

Hírek

Új parkolási övezet a XIII. kerületben

Új fizető várakozási övezet üzemeltetése kezdődik 2017. július 3-a, hétfőtől. Az érintett területen állandó lakcímmel rendelkező kerületi lakosok, autósok részére a lakossági várakozási engedélyek kiadása 2017. május 2-án, kedden kezdődik.
8111730304.jpg
Az érintett terület a Szegedi út - Lehel utca - Róbert Károly körút - Dévényi utca - Szegedi út - Tatai utca - Rákos patak - Béke utca - Petneházy utca - Reitter Ferenc utca által határolt terület (lásd a kapcsolódó dokumentumok, illetve a képgalériába feltöltött fotón).

A fizetős parkolás bevezetésével – ahogyan azt a korábbi évek fejlesztéseit követően érkezett lakossági visszajelzések is igazolják –, a szabályosan használható parkolóhelyek száma nem változik, telítettségük csökkenni fog, ezáltal a kerületi lakosok könnyebben találhatnak várakozóhelyet lakásuk közelében, rendezettebbé válik a kerületrész, várhatóan kevesebb lesz a területre érkező ingázó autók száma, ezáltal csökkenhet a kerület környezeti terhelése is.

A kerületi lakosok éves lakossági várakozási hozzájárulása (parkolási matrica) az állandó lakóhely szerinti zónában biztosít díjmentes parkolási lehetőséget. A XIII. kerületben két parkolási zóna van, amelyeket az Árpád híd - Róbert Károly körút vonala választ ketté. Az 1-es fizető parkolási zóna a Róbert Károly körúttól délre a Szent István körútig, a 2-es fizető parkolási zóna a Róbert Károly körúttól északra, a kerület, illetve a már kialakított és a most kialakításra kerülő parkolási övezetek határáig terjed. A most bevezetésre kerülő övezet a 2-es fizető parkolási övezet része lesz.

Lakónként egy, de lakásonként több személygépkocsira is kiváltható a lakossági várakozási engedély. Az igénylés feltétele, hogy a lakos a gépkocsi forgalmi engedélyében üzembentartóként (ennek hiányában tulajdonosként) legyen bejegyezve. Feltétel továbbá, hogy az igénylő személynek a meglévő járművére vonatkozóan nem lehet parkolási és pótdíj, valamint gépjárműadó-tartozása 2017. március 31-i egyenleg szerint. Kérjük, hogy azok a a kerületi autósok, aki ezen időpont után teljesítették a súlyadó megfizetését, személyes igénylés esetén hozzák magukkal, elektronikus igénylés esetén pedig csatolják a befizetésről szóló csekkszelvény, átutalási bizonylat másolatát.

Lakossági várakozási engedélyt igényelhet még az a magánszemély is, aki a gépkocsit kizárólagos használatra kapta munkáltatójától, és nem váltotta ki a saját jogon járó lakossági várakozási engedélyét. Az igénylés feltétele, hogy a magánszemély állandó bejelentett lakcíme a XIII. kerületi várakozási övezetben legyen és a szóban forgó gépjármű tulajdonosa/üzembentartója igazolhatóan az igénylő munkáltatója vagy egyéni vállalkozó esetében önmaga legyen, továbbá ne legyen a tulajdonosnak/üzembentartónak parkolási és pótdíj, valamint gépjárműadó-tartozása. Az igényléshez csatolni szükséges a cégokmányok másolatát (1 évnél nem régebbi cégkivonatot, valamint aláírási címpéldányt) is.

A vállalkozások parkolási engedélyére és egészségügyi tárcsára jogosultak igénylési feltétételeiről, valamint a XIII. kerületi parkolási kedvezményekről ide kattintva tájékozódhatnak az érdeklődők.

Az éves parkolási matrica igénylése a következő módokon történhet:
1. XIII. Kerületi Közszolgáltató Zrt. honlapján működő „Ügyfélablak”-on keresztül, egy egyszerű regisztrációt követően. Ebben az esetben a szükséges dokumentumok szkennelt változatát kell csatolni az elektronikus űrlap megfelelő rovatához. Az adatok ellenőrzése után az éves várakozási engedélyt (matricát) ajánlott postai küldeményként küldjük ki lakcímére.
2. Elektronikus levélben a parkolas@kozszolgaltato.bp13.hu címen. Ebben az esetben a szükséges dokumentumok szkennelt változatát kell csatolni az e-mailhez.
3. Személyesen vagy meghatalmazott útján a XIII. Kerületi Közszolgáltató Zrt. Központi Ügyfélszolgálati Irodáiban:
- 1131 Budapest, Béke utca 65. Ügyfélfogadási idő: hétfő 08.00–18.00, kedd–szerda–csütörtök 08.00–16.30 óra, péntek 08.00–11.30 óra (munkaközi szünet 12.00–12.30)
- Lehel Csarnok - 1134 Budapest, Váci út 9-15. Ügyfélfogadási idő: hétfő–kedd–csütörtök 09.00–17.00 óra, szerda 09.00–18.00 óra, péntek 09.00–16.00 óra (munkaközi szünet 12.00-12.30)

Az igénylés feltételei:
- személyes átvétel esetén a forgalmi engedély és lakcímet igazoló hatósági igazolvány (lakcímkártya) eredeti példánya; a postai befizetést igazoló csekkszelvény, vagy a költségtérítés megfizetése (2.000 forint) az ügyfélszolgálaton; kitöltött, aláírt igénylőlap;
- meghatalmazás útján a forgalmi engedély és lakcímet igazoló hatósági igazolvány (lakcímkártya) másolata; a postai befizetést igazoló csekkszelvény, vagy a költségtérítés megfizetése (2.000 forint) az ügyfélszolgálaton; kitöltött, aláírt igénylőlap és meghatalmazás;
- amennyiben a lakos a munkáltatótól kizárólagos használatra kapott a munkáltató által üzemben tartott személygépkocsit, úgy a fentieken túlmenően csatolni szükséges a munkáltatói nyilatkozatot a személygépkocsi kizárólagos használatba adásáról a munkavállaló részére, valamint cégokmányok másolatát (1 évnél nem régebbi cégkivonatot, valamint aláírási címpéldányt).

Amennyiben további kérdése merülne fel, keresse a Zrt. elérhetőségein ügyfélszolgálatainkat, vagy tájékozódjanak a Zrt. honlapján, Zrt. facebook profilján.