Kezdőlap
Kedvelje oldalunkat a Facebookon! RSS Hírcsatorna Akadálymentes verzió

Aktuális

A XIII. kerület lett a Marketing Fővárosa 2016-ban

Az idei év Országos Városmarketing Díj pályázat fődíjasa a XIII. kerület lett, így ezentúl viselheti a „Marketing Fővárosa 2016” kitüntető címet. A díjat Holopné Schramek Kornélia alpolgármester asszony büszkeséget megfogalmazó gondolatokkal vette át. A XIII. kerület 6 nevezést nyújtott be, 6 Városmarketing Gyémánt díjat nyert el és a versenykiírás szerint, aki a legtöbb gyémántot nyeri el, az lesz az adott évben a Marketing Fővárosa. A Marketing Fővárosa fődíj mellett a XIII. kerület a "Városmarketing nagykövete" különdíjat is megkapta, mint a legtöbb pályázatot benyújtó önkormányzat, ezzel is bizonyítva, hogy komplex marketing tevékenységet folytattak az elmúlt esztendőben.
8711254230.png
2016. május 31-én került sor a második Országos Városmarketing Díj pályázat díjátadójára, amelynek a Médiapiac Márkaépítés konferenciájának a Magyar Marketing Szövetséggel (MMSZ) közös szervezésű Város-és Turizmusmarketing szekciója adott otthont.

„Az Országos Városmarketing Díj pályázatot azért alapítottuk, hogy felhívja a figyelmet a városok fejlesztésében egyre fontosabbá és egyre intenzívebbé váló marketingtevékenységre, annak sokszínűségére, eredményességére. A sikeres, hatékony marketingmegoldások elismerésével és azok széleskörű népszerűsítésével a Magyar Marketing Szövetség hozzájárul az igényes, szakmailag helyes gyakorlat elterjedéséhez, segíti a tapasztalatcserét, s benne a megyék, a városok vezetői, szervezetei és a marketingesek közötti együttműködést.” – nyilatkozta Dr. Piskóti István, a Miskolci Egyetem Marketing Intézetének vezetője, a zsűri elnöke.

Az MMSZ elkészítette a 2016-os Országos Városmarketing Térképet, amely bemutatja a marketingaktív megyéket és városokat. A térképből is jól látszik, hogy mindösszesen négy megyéből nem érkezett nevezés. Tizenegy város egynél több pályázattal nyert Városmarketing gyémántot, míg 19 város egy pályázattal nyert. Budapestről két kerület adott be nevezést, amelyből mindkettő elismerésben részesült.

Az erő- és esélyegyenlőségi viszonyok miatt Budapest nem nyújthat be pályázatot, azonban a fővárosi kerületek önálló településként nevezhetnek, akik így teljes részeseivé válhatnak az Országos Városmarketing Díjnak.

Az idei évben 70 nevezés érkezett. A 35 várost képviselő szervezetek 6 kategóriában pályázhattak. Idén a rendezvény-esemény kategória volt a legnépszerűbb, melyre összesen 24 nevezés érkezett. Az elismert szakemberekből álló zsűri a pályamunkákat a megalapozott tervezés, a kreativitás, a szakszerű megvalósítás, a kitűzött célok elérését jelentő hatásosság és a források célszerű felhasználását jelentő hatékonyság szempontjai alapján értékelte. Minden olyan pályázat, amely megfelelt a zsűri előzetesen meghirdetett kritériumrendszerének elnyerte az Országos Városmarketing Díj gyémánt elismerését.

A Marketingaktív megye 2016 különdíjat Szabolcs-Szatmár-Bereg Megye nyerte. Ezt az elismerést azon megye kapta meg, ahonnan a legtöbb település részesült Városmarketing gyémánt elismerésben. Cégénydányád egy, Nyírbátor kettő, míg Vásárosnamény négy nyertes pályázata révén vált Szabolcs-Szatmár-Bereg Megye a "Marketingaktív megyévé". Az idei évben a Városmarketing Díj Gyémánt Ranglista 2015-2016 élén Győr városa áll 9 gyémánt díjas pályázattal, miután a tavalyi négy gyémánt elismerést követően, idén öt újabb gyémánttal lett gazdagabb. A ranglistán azok a települések szerepelnek, akik a pályázat kiírása óta gyémánt elismerést szereztek a pályázataikkal. Az alábbi listán az a 9 város szerepel, akik a legtöbb gyémántot gyűjtötték össze 2015 óta.

Az idei évben új különdíjat is átadtak, amely az "Okos város" nevet viseli. Ezt a díjat Debrecen városa kapta, aki a pályázataival leginkább bizonyította a digitális marketing használatában való jártasságát.

Göbölyösné Mátrahegyi Anna, a pályázat zsűritagjaként az Observer Budapest Médiafigyelő képviseletében adta át különdíjukat mind a Marketing Fővárosának, mind az idei Okos Városnak. Természetesen mind a fődíjas, mind a különdíjazott médiafigyelő szolgáltatást kaptak ajándékba, hogy ezzel támogassák őket kommunikációs tevékenységük során.
A városok képviselői nemcsak a díjátadón, de a szekción is jelentős számban képviseltették magukat, ahol előadásokat hallhattak a városmarketing legújabb trendjeiről, miközben a települések példája más területen tevékenykedő marketingszakemberek számára is inspiráló lehetett.

„A jó városmarketing tevékenység pozitív hatással van az ott élők mindennapjaira, a város ismertségére és megítélésre!”